Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2016-02-16
"Ochrona reputacji szefa firmy"

Ochrona reputacji szefa firmy

Szef firmy jest odpowiedzialny za jej strategiczną wizję, kieruje pracownikami i decyduje na co wydawać pieniądze. Od niego w dużej mierze zależy to czy firma się rozwija czy znika z rynku. Jest także jej publiczną twarzą. Dlatego od skutecznej ochrony reputacji szefa zależy więcej niż się wydaje.

O ochronie reputacji łatwiej się mówi niż to się robi. Eksplozja mediów społecznościowych i nienasycony głód w mediach na nowe informacje zwiększa ryzyko szkodliwych plotek i zabójczych błędów. Dzięki PR można jednak uniknąć groźnych pomyłek i ochronić reputację szefa i marki.

Publiczna rola szefa firmy

Kiedyś szef był prawie niewidoczny – schowany głęboko w strukturze firmy, zamknięty w gabinecie z grubymi ścianami. Teraz jest inaczej.

Konsumenci oczekują większej przejrzystości – chcą na przykład wiedzieć gdzie są wytwarzane produkty, jak traktowani są pracownicy i co firma zamierza robić w przyszłości. Wszystkie te informacje chcą usłyszeć nie od rzecznika prasowego, ale od najważniejszej osoby w firmie.

Szef firmy jest dzisiaj odpowiedzialny nie tylko za sukcesy biznesowe, ale jest także prezesem opowiadania pasjonujących historii, dyrektorem ds. rozwiązywania problemów z mediami i kierownikiem działu wywoływania zachwytu wśród konsumentów. Taka pozycja daje mu wyjątkowy wpływ na wszystkich interesariuszy i zyski firmy.

Każdy uszczerbek na reputacji szefa ma bezpośredni wpływ na pozycję i wyniki firmy. Jedna nieprzemyślana uwaga w wywiadzie dla mediów może doprowadzić do utraty części klientów i zmniejszenia sprzedaży.

Z drugiej strony, szef cieszący się dobrą reputacją może poprawić wizerunek firmy i wypromować ją na branżowego lidera. Taki szef zwiększa pozytywne zainteresowanie marką – jest chętnie proszony o wywiady i otrzymuje zaproszenia na prestiżowe konferencje.

Jak chronić reputację dobrego szefa

Zdenerwowany klient lub rozżalony pracownik publikuje na profilu firmy na Facebooku krytyczny wpis – jest niezadowolony z produktu lub nie zgadza się ze zwolnieniem z pracy. Szef odpowiada niewinnym, żartobliwym komentarzem. Ludziom się to nie podoba – piszą o nieczułym i złośliwym palancie.

Lista sytuacji mogących zagrozić reputacji i pozycji szefa firmy jest ogromna. Z większością można jednak sobie skutecznie poradzić.

1. Zajmij się rozwiązaniem problemu.

Nie ignoruj reklamacji i wątpliwości. Naprawiaj błędy, przepraszaj za kłopoty i wyciągaj wnioski. To najszybszy sposób na wyjście z kryzysowej sytuacji.

2. Bądź aktywny.

Słuchaj tego, co się mówi o Twoim szefie i marce w mediach społecznościowych. Nie możesz przecież rozwiązać problemu, o którym nic nie wiesz. Sprawdź czy ktoś poszywając się pod Twojego szefa nie publikuje fałszywych informacji.

3. Cała firma broni szefa.

Od skutecznej ochrony reputacji szefa firmy zależy jej pozycja i przyszłość. Dlatego jest to zadanie dla wszystkich pracowników. Konsumenci zbierają w Internecie informacje i czytają opinie o produktach. Od tego, co znajdą zależą ich decyzje o zakupach.

Dlatego w budżecie firmy powinny być wydzielone pieniądze na ochronę reputacji szefa. Mam na myśli plan zarządzania kryzysem i dyskusje na zebraniach poświęconych strategii wewnętrznej komunikacji.

4. Zatrudnij agencję PR.

To, co zrobisz dzisiaj, żeby ochronić reputację Twojego szefa wpłynie jest jej sytuację w przyszłości. W kryzysie nie można sobie pozwolić na błędy. Szybka i trafna ocena sytuacji, właściwe decyzje i skuteczne działanie skrócą czas wyjścia z kryzysu i zmniejszą jego koszty.

Jeśli potrzebujesz pomocy w ochronie reputacji swojego szefa lub masz pytanie o zarządzaniu kryzysowym, prosimy o kontakt. Nasz telefon: 77 441 40 14.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 0.00 MediaGapa - ocena artykułu: 0.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Praktycy Prawda PRACOWNICY Polska Klienci Rzecznik Informacja Gapa Agencje Dziennikarz Wywiad Public Reporter Dziennikarze Pressence Relations Internet Problem Kaczyński Firma Reporterzy Szef Tusk Google Relacje Komunikacja Klient Twitter Gazeta Media



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. Jak Twitter pomaga w szkoleniach medialnych
2. Prośba o medialny sponsoring
3. Raz i dobrze, czyli jak przepraszać
4. Senyszyn, Palikot i Doda ze mną w jacuzzi
5. Interesy w restauracji
6. Inne spojrzenie na szkolenia medialne i trudne pytania
7. Kwestionariusz PRousta - Anna Miotk
8. 20 pytań do kandydata do Europarlamentu
9. Czy mała lub średnia firma musi być przygotowana do zarządzania kryzysem?
10. Wierzę w public relations
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl