Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2008-11-17
"Tej informacji się nie oprzesz"

Tej informacji się nie oprzesz

To był dziwny sen. Siedziałem przed wydawcą wszystkich programów informacyjnych na świecie. Kiedy zapytałem co mam zrobić, żeby media zainteresowały się mną lub moją firmą usłyszałem:

"Opowiedz historię (lepiej krótką), w której będzie odniesienie do lokalnej społeczności (lub coś co ją z tą społecznością łączy), pomóż mi zaoszczędzić trochę czasu (lub zarobić trochę grosza), naucz mnie czegoś nowego (może coś praktycznego), zaskocz mnie (lub rozbaw), rozbudź apetyt na więcej (możesz nawet trochę przestraszyć) i rozpal zmysły (tak, tak, seks kręci)."

W naszej kulturze cenimy sobie wydarzenia, które pokazują jak waleczne serca pokonują przeciwności losu. Takie heroiczne i zwycięskie historie podnoszą nas na duchu i pomagają wierzyć w lepszy świat. Takie tematy galwanizują uczucia i uwagę. Przykuwają nas do foteli. Poruszają serca. I takich tematów szukają media.

Jeżeli przyjrzysz się tematom w mediach – od jedynki w "Fakcie" do czołówki w "Wiadomościach", zobaczysz, że tego właśnie chcą, pragną i żądają czytelnicy i widzowie.

W informacji prasowej musisz dać mediom to, czego pragną. Ten oczywisty postulat można streścić w kilku literach:

DOZPL+OH

Te litery to skrót: "Dramatyczne Osobiste Zwycięstwo wbrew Przeciwnościom Losu plus Odrobina Humoru".

Trudno dziś znaleźć materiał dziennikarski, w którym nie pojawia dramatyczny zwrot akcji i walka bohatera z nieprzychylnym otoczeniem (bezduszna biurokracja, apodyktyczny szef, chamski sąsiad, itp.). W informacji prasowej musisz wziąć pod uwagę to dzikie pragnienie i pożądanie i po prostu je zaspokoić.

Znajdź temat, który zainteresuje jak najszersze grono odbiorców. Zastanów się kim są ci ludzie i porozmawiaj z nimi. Odrób pracę domową i dowiedz się kim są odbiorcy Twojego produktu i/lub usługi.

Następnie napisz informację tak jak opowiada się historię. Opisz CO, KTO, GDZIE, KIEDY i DLACZEGO jako walkę z przeciwnościami losu aż do szczęśliwego finału.

Pisząc informację prasową zapytaj adresata:

1. "Drogi Wydawco/Redaktorze – czy znajdziesz w gazecie miejsce na moją informację?"

2. "Drogi Wydawco/Redaktorze – czy znajdziesz czas w swojej audycji?"

Jeżeli w komputerze wydawcy (redaktora prowadzącego wydanie) są dzisiaj bardziej dramatyczne, heroiczne, osobiste historie zwycięstw wbrew przeciwnościom losu przyprawione odrobiną humoru, to masz pecha. Jeżeli nie, wygrałeś.

Jedno jest pewne. Jeśli nauczysz się korzystać z formuły DOZPL+OH, możesz liczyć na więcej artykułów w prasie – więcej niż Ci się przyśni.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.40 MediaGapa - ocena artykułu: 4.40

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Internet Gazeta Kaczyński Komunikacja Problem Dziennikarze Relations Wywiad Gapa Praktycy Public Klienci Dziennikarz Szef Informacja Rzecznik Google Reporterzy Firma Tusk Prawda Twitter PRACOWNICY Media Agencje Reporter Relacje Polska Klient Pressence



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 7 brzydkich zdań w sprzedaży
2. Po co są dziennikarze?
3. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
4. Jak sobie poradzić psychicznie z kryzysem medialnym
5. Dlaczego warto robić audyt medialny
6. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
7. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
8. Masz strategię komunikacji z mediami?
9. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
10. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl