Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogusław Feliszek, 2012-01-16
"Co dziennikarze powinni wiedzieć o public relations"

Co dziennikarze powinni wiedzieć o public relations

W filmie "Czego pragną kobiety" Mel Gibson gra pracownika agencji reklamowej, który odkrywa w sobie dar odczytywania kobiecych myśli i przewrotnie wykorzystuje ten wyjątkowy talent.

Co to ma wspólnego z PR? W zeszłym roku byłem zapraszany jako bloger na zamknięte spotkania z dziennikarzami. W dyskusjach z blogującymi reporterami dowiedziałem się co dziś myślą o PR – co wiedzą i o czym (niestety) nie mają pojęcia.

Ten intensywny kurs dostarczył mi bezcennych informacji o aktualnym wizerunku branży PR wśród dziennikarzy i zmobilizował do napisania kilku zdań o tym, co ludzie mediów powinni wiedzieć o praktykach public relations, żeby bez powodu nie drzeć z nimi koty.

Oto 10 rzeczy jakie dziennikarze powinni wiedzieć o PR:

1. Public relations nie jest wrogiem dziennikarstwa.

2. Praktycy public relations wykonują swoją pracę najlepiej jak potrafią – z taką samą starannością jak dziennikarze. Nie tryskaj jadem kiedy się pomylę.

3. Czas mojego klienta nie należy w całości do mnie – czasem pracownik, z którym chcesz zrobić wywiad, jest najbardziej zabieganą osobą w firmie.

4. To, co mi obiecasz zwykle zamienia się w moją obietnicę wobec klienta – dotrzymuj danego słowa.

5. Czasem zrezygnuję ze współpracy z Tobą na rzecz większej redakcji – Ty też kiedy masz dwa znakomite cytaty i miejsce w artykule na jeden, wybierasz lepszy (krótszy, mocniejszy, bardziej obrazowy), więc bez urazy.

6. Nazwę firmy i nazwisko mojego klienta możesz poprawnie napisać tylko w jeden sposób – każdy ma tylko jedno nazwisko.

7. Literówka w nazwie witryny WWW klienta jest równie bolesna jak kopnięcie w krocze.

8. Nie zawsze jestem w stanie znaleźć rzecznika prasowego w trzy minuty – tak, wiem, że się śpieszysz.

9. Ludzie, którzy nigdy nie byli dziennikarzami, czasem radzą sobie lepiej w public relations niż byli dziennikarze.

10. Public relations to więcej niż relacje z mediami. Dużo więcej.

Jeśli coś pominąłem, napisz o tym w komentarzu.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 4.80 MediaGapa - ocena artykułu: 4.80

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:
Bartek 2012-02-13
Znakomita lista (zwłaszcza p.4, bo nagminnie przez media łamany). Ja jeszcze dodałbym taki punkt: Jeśteś dziennikarzem piszącym o trudnych tematach (IT, technologia ogółem, farmacja, itp.) nie denerwuj się, że autor wypowiedzi chce autoryzacji artykułu: W trudnych branżach łatwo coś opatrznie zrozumieć i kontekst jest równie ważny jak "dosłowność" cytatu. POzdr.
 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Public Praktycy Reporter Prawda Szef Wywiad Relacje Rzecznik PRACOWNICY Relations Agencje Polska Tusk Dziennikarz Firma Klienci Gapa Dziennikarze Reporterzy Google Problem Informacja Gazeta Kaczyński Klient Komunikacja Media Twitter Internet Pressence



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 7 brzydkich zdań w sprzedaży
2. Po co są dziennikarze?
3. Nie bądź pasażerem w wywiadzie dla mediów
4. Jak sobie poradzić psychicznie z kryzysem medialnym
5. Dlaczego warto robić audyt medialny
6. 6 błędów niedoświadczonych rzeczników prasowych
7. Wywiad dla mediów w rekrutacji na ważne stanowiska
8. Masz strategię komunikacji z mediami?
9. 4 najczęstsze kryzysy w komunikacji w każdej firmie
10. 10 korzyści dla marki z komunikacji w mediach społecznościowych
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl