Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych
"Marka i reputacja"
Na firmowym spotkaniu wigilijnym zapytałem prezesa dużej spółki giełdowej co spędza sen z jego powiek. Odpowiedź była błyskawiczna: "Duży kryzys zaufania do firmy."
Średni czas zarządzania firmą jest teraz krótszy niż przed kilkoma laty. Pięć lat to wieczność. Główną przyczyną przedwczesnego pożegnania z firmą jest spadek zaufania do organizacji.
Jako szef firmy nie [...]
Nowy klient - mówiąc dokładniej ktoś podający się za klienta - zamówił monitoring mediów na pięć haseł. Interesowały go trzy tytuły prasowe: "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza" i "Fakt". Przyjął naszą pierwszą ofertę. Nie targował się o cenę. Współpracę chciał rozpocząć od zaraz. Zniknął tak szybko jak się pojawił.
Inny klient był zainteresowany szkoleniami [...]
"Ale w naszym budżecie nie ma pieniędzy na public relations." Takie zdanie każdemu może zepsuć humor!
Dlaczego pytasz o budżet? "Bo chcę wiedzieć ile pieniędzy jest do wydania."
Błąd. Pieniądze, budżet i finanse to ostatnie tematy do uzgodnienia z klientem. Przede wszystkim trzeba skupić się na jednej rzeczy: PROBLEMY KLIENTA.
"Dlaczego? Przecież chcę wiedzieć [...]