Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
Pressence Public Relations - Media Gapa Bogus?aw Feliszek, 2015-11-11
"Co ??czy PR z lataniem samolotem"

Co ??czy PR z lataniem samolotem

Ameryka?scy pionierzy lotnictwa bracia Wright przeszli do historii jako pierwsi konstruktorzy udanego samolotu. Pomy?lne loty wykonali w 1903 roku. Od tego czasu ludzie polecieli ju? wiele razy na Ksi??yc i wysy?ali sondy na Marsa.

Lubi? lata? samolotami. Kiedy siedz? w samolocie czuj? si? jak na wakacjach. Nikt do mnie nie dzwoni, ja do nikogo nie dzwoni?, mog? czyta?, gra? w szachy, wypi? drinka i spa?. Mog? robi? wszystko na co mam ochot?. No dobrze, troch? przesadzi?em, ale naprawd? lubi? podró?e samolotami.

Ten tekst pisz? na lotnisku. Czekam na lot do Gda?ska. Samolot jest pó? godziny opó?niony. Wczoraj klient spó?ni? si? pó? godziny na wywiad z reporterem. Na szcz??cie reporter móg? poczeka?.

Czekam na odlot i przypominam sobie sytuacje ze wspó?pracy z moimi klientami PR, które mo?na porówna? z tym, co dzieje si? na lotnisku i pok?adzie samolotu.

1. Przygotuj si? na niespodzianki.

Loty bywaj? opó?nione. Zdarzaj? si? nag?e zmiany pogody. Kto? z cz?onków za?ogi nie przyjdzie do pracy.

W PR – jak w podró?ach lotniczych – musisz by? przygotowany na niespodzianki. Mo?esz napisa? najlepszy plan PR uwzgl?dniaj?cy wszystkie mo?liwe sytuacje, a i tak co? Ci? zaskoczy.

Dobre przygotowanie rozumiem jako zaplanowanie tego, co zrobi? je?li zdarzy si? co? zaskakuj?cego. Dlatego zawsze zastanawiam si? co si? mo?e nie uda?. Prosz? wspó?pracowników, ?eby znale?li w planie PR b??dy lub "czarne dziury".

2. Nie bierz ze sob? za du?o baga?u.

Pakuj do walizki tylko niezb?dne rzeczy. Nie ma sensu p?aci? za nadbaga?.

Czy Twój aktualny program PR pasuje do Twoich potrzeb? P?acisz za du?o, bo nie wiesz czego potrzebujesz? Odpowiedz sobie szczerze czy to, co masz w "walizce PR" jest Ci naprawd? potrzebne?

W komunikacji cz?sto mniej daje wi?cej, na przyk?ad mniej s?ów robi wi?ksze wra?enie i jest d?u?ej pami?tane.

3. Poszukaj w?a?ciwego kontaktu.

Nie ma nic gorszego od pomylenia numeru lotu. W PR nie ma nic gorszego od wyboru z?ej grupy docelowej.

W jaki sposób dokona?e? wyboru tej grupy konsumentów? Dlaczego chcesz skontaktowa? si? w?a?nie z t? redakcj?? Dlaczego chcesz umówi? si? na spotkanie z tym politykiem?

Nie ma skutecznej kampanii PR adresowanej do niew?a?ciwej grupy klientów – tak jak nie mo?na polecie? we w?a?ciwym kierunku bez wa?nego biletu.

4. Nie przejmuj si? krzykaczami.

Zawsze spotkasz w podró?y g?o?nego pasa?era. Nie pami?tam lotu bez ha?a?liwego dziecka na pok?adzie.

W komunikacji te? nie brakuje krzykaczy. Zwykle to 20 procent s?uchaczy – 10 procent na tak i 10 procent na nie. Radyka?owie i populi?ci zawsze s? najg?o?niejsi.

W strategii komunikacji koncentrujemy si? na 80 procentach ludzi w ?rodku. Tam mamy najlepszych s?uchaczy i najlepsze efekty. Nie marnujemy czasu i energii na krzykaczy i awanturników.

5. Nie zawsze jest mi?o.

Dlaczego m??czyzna obok wybra? pikantn? chi?sk? potrawk?? Dlaczego tak cz?sto dostajemy miejsce obok osoby z b?bnic??

Je?li co? si? w komunikacji z mediami nie uk?ada, zrób sobie przerw? – nic na si??. Nie zniech?caj si? chwilowym niepowodzeniem. To tylko przej?ciowa niestrawno??.

6. Ruchome schody kiedy? si? ko?cz?.

Program PR jest realizowany punkt po punkcie. Wszystko dobrze si? uk?ada. I nagle – szybciej ni? si? spodziewa?e? – ko?cz? si? ruchome schody. To fina? kampanii czy tylko zmiana kierunku?

Nie daj si? zaskoczy? i patrz kilka kroków w przysz?o??. Czy wiesz gdzie i?? kiedy sko?cz? si? ruchome schody?

7. Podró? od punktu A do punktu B.

Podró? samolotem bywa d?uga i m?cz?ca. Czasem jest ma?o czasu na przesiadki. Podobnie jest z realizacj? programu PR.

W pierwszym i drugim przypadku liczy si? jedno: wszystko musi prowadzi? do osi?gni?cia wybranego celu.

Konkluzja

Fascynuj?ce podró?e lotnicze i rewolucyjne programy PR maj? jeden wspólny mianownik: pokazuj?, ?e w komunikacji nie ma rzeczy niemo?liwych – je?li nie zabraknie odwagi i wyobra?ni. Cz?owiek mo?e lata? jak ptak i wznosi? si? na najwy?szy poziom.

Dlatego warto zrobi? co? innowacyjnego, na przyk?ad przygotowa? odwa?n? strategi? komunikacji w mediach spo?eczno?ciowych lub zaprosi? klientów do rozmowy w niszowym medium. Warto spróbowa? – jak bracia Wright – czego? nowego i pozornie niemo?liwego.

MEDIA GAPA
drukuj      « powrót
Aktualna ocena artykułu: 5.00 MediaGapa - ocena artykułu: 5.00

Oceń artykuł:   1   2   3   4   5        

Poleć ten artykuł znajomemu:
e-mail znajomego:
podpis:
Komentarze:

Brak komentarzy do tego artykułu.

 
Dodaj komentarz:
komentarz:
podpis:
Uwaga: Twój komentarz może być oceniony przez moderatora i nie pojawi się automatycznie. Dlatego nie wysyłaj go powtórnie.
     


 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Klient Reporterzy Firma Public Szef Internet Gapa Praktycy Dziennikarz Problem Pressence Klienci Relations PRACOWNICY Kaczy?ski Wywiad Polska Twitter Prawda Agencje Media Rzecznik Reporter Gazeta Relacje Informacja Dziennikarze Google Komunikacja Tusk



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Masz strategi? komunikacji z mediami?
4. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
5. Redaktor czy reporter?
6. Prawda pi?knie powiedziana
7. Druga szansa w mediach
8. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
9. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl