Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Kiedy reporter nie ma lito?ci"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na szkoleniu medialnym dla firmy finansowej, która chcia?a poprawi? swoj? reputacj? w mediach zapyta?em w czasie ?wiczenia wywiadu przed kamer? jednego z jej szefów jakie pobieraj? op?aty za swoje us?ugi. W odpowiedzi us?ysza?em opis metody wyceny us?ug – bez ?adnej kwoty. Dlatego powtórzy?em pytanie. W drugiej odpowiedzi us?ysza?em wyja?nienie dlaczego stawki ró?ni? [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-09-27 | więcej »
"Dlaczego ma?a agencja PR rzadko odpowiada na zapytania ofertowe"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ma?o jest rzeczy bardziej wkurzaj?cych i frustruj?cych w PR od zapyta? ofertowych na us?ugi public relations. Wi?kszo?? moich znajomych z ma?ych i ?rednich agencji PR mówi, ?e – z drobnymi wyj?tkami – odpowiadanie na zapytania ofertowe to strata czasu i energii. Wyj?tkiem jest sytuacja kiedy znamy kogo? w firmie, która wysy?a takie [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-08-30 | Komentarze [2] więcej »
"Relacje szefa firmy z mediami"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Pewny siebie, dobrze wykszta?cony i z du?ym do?wiadczeniem w zarz?dzaniu. Niech?tnie rozmawia z pras?, ale wie o czym pisz? gazety. Jego poprzednicy te? nie przepadali za mediami. Podobnie jak on uwa?ali, ?e wyniki w pracy s? wa?niejsze od tego, co si? mówi i pisze o ich firmie. Rzecznik prasowy dzwoni, ?e reporter [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-07-21 | więcej »
"Radio i telewizja w kampanii PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nie znam klienta agencji PR, który wyobra?a sobie skuteczn? kampani? PR bez radia i/lub telewizji. Je?li jednak musimy wybiera?, bo na przyk?ad bud?et jest skromny, co lepsze: radio czy telewizja? W idealnym ?wiecie radzi?bym jedno i drugie. Skoro trzeba wybiera?, we?my pod uwag? temat kampanii, grup? docelow? i to, co chcemy osi?gn?? [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-06-25 | więcej »
"5 minut medytacji przed trudnym wywiadem dla mediów"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czekasz na trudny wywiad dla mediów. Denerwujesz si? od samego rana. ?le spa?e?. Boisz si?, ?e – mimo przygotowania i prze?wiczenia kluczowych komunikatów i odpowiedzi na podchwytliwe pytania – co? pójdzie nie tak. Stres, obawa i niepokój przed wywiadem. Na naszych szkoleniach medialnych ?wiczymy te? takie sytuacje. Trema mo?e ca?kowicie sparali?owa? rozmówc?. Mo?e [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-06-05 | więcej »
"Szybka i dyskretna komunikacja kryzysowa"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Pressence Public Relations (cz?sto i dyskretnie) jest proszona o szkolenia komunikacji w sytuacjach kryzysowych. Cz?sto, bo inteligentni liderzy biznesu i polityki nie czekaj? na spadek sprzeda?y, zaufania inwestorów lub poparcia w sonda?ach i chc? mie? wp?yw na to, co mówi? o nich media i co my?li opinia publiczna, szczególnie w sytuacji kryzysowej. Dyskretnie, [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-05-15 | więcej »
"5 sytuacji kiedy nowy klient mówi, ?e chcesz za du?o za us?ugi PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ka?dy kto prowadzi interesy i dba o jako?? swojej oferty us?yszy wcze?niej czy pó?niej, ?e jest za drogi – ma za drogie produkty lub us?ugi. Prowadz?c agencj? PR przez ponad 15 lat, przedstawiaj?c oferty, bior?c udzia? w przetargach, rozmawiaj?c z nowymi klientami s?ysza?em to dziesi?tki razy. I mam na my?li tylko ludzi, [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-04-28 | więcej »
"3 pytania sprawdzaj?ce czy potrzebujesz pomocy w komunikacji kryzysowej"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W zarz?dzaniu kryzysowym mamy do czynienia tylko z dwoma skutkami: sukces lub pora?ka. Pora?ka wi??e si? z utrat? dobrego imienia, klientów i zysków. W skrajnej sytuacji firma plajtuje i znika z rynku. Sukces wzmacnia firm?, poprawia morale pracowników i psuje humor konkurencji. Wiedza o tym, co robi? w sytuacji kryzysowej opiera si? na trafnej [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-04-15 | więcej »
"Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ka?dy kto chce skutecznie komunikowa? si? z mediami powinien przej?? szkolenie medialne. Dotyczy to nie tylko osób, które regularnie kontaktuj? si? z reporterami, na przyk?ad rzecznicy prasowi i specjali?ci PR, ale równie? najwa?niejszych osób w firmie, na przyk?ad cz?onkowie zarz?du i kierownicy dzia?ów. Kiedy firma ma co? wa?nego do przekazania opinii publicznej, [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-03-15 | więcej »
"Rzut karny, czyli jak odró?ni? prawdziwy skandal od sztucznego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Skandal! Jak tak mo?na? To karygodne! Na gali Or?ów 2016 znany aktor pozwoli? sobie na kilka ?artów, które nie wszystkim si? podoba?y. Czy to zaszkodzi jego karierze? Niekoniecznie. Prawdziwy skandal radykalnie zmienia nastawienie opinii publicznej – niszczy wizerunek, rujnuje reputacj? i ko?czy karier? znanej i cenionej osoby, na przyk?ad polityka, przedsi?biorcy, dzia?acza spo?ecznego, [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-03-11 | więcej »
"Czy warto mówi? w mediach ?le o konkurencji?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Dlaczego producenci samochodów nie krytykuj? si? w mediach? Dlaczego firmy finansowe nie obrzucaj? si? publicznie b?otem? Dlaczego w?a?ciciele hoteli nie atakuj? si? zaciekle? Bo nikt by na takiej krytyce nie skorzysta? i na pewno straci?yby ich bran?e. Nie ma sensu demolowa? reputacj? bran?y, ?eby pogr??y? konkurenta odnosz?cego najwi?ksze sukcesy. Atakowanie konkurencji os?abia ca?? bran??. [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-03-05 | więcej »
"Jedna rzecz jakiej chyba brakuje w Twojej strategii PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ile z tych rzeczy zrobi?e? w tym tygodniu? 1. Obejrza?em program telewizyjny, w którym chcia?bym wyst?pi? jako go??. 2. Napisa?em informacj? prasow? lub propozycj? tematu. 3. Wys?a?em informacj? prasow? lub propozycj? tematu. Bardzo mo?liwe, ?e wszystkie trzy. Ale ile razy rozmawia?e? z dziennikarzami w tym tygodniu? My?l? o "prawdziwych rozmowach", w których widzisz twarz, s?yszysz g?os [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-02-18 | więcej »
"Ochrona reputacji szefa firmy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Szef firmy jest odpowiedzialny za jej strategiczn? wizj?, kieruje pracownikami i decyduje na co wydawa? pieni?dze. Od niego w du?ej mierze zale?y to czy firma si? rozwija czy znika z rynku. Jest tak?e jej publiczn? twarz?. Dlatego od skutecznej ochrony reputacji szefa zale?y wi?cej ni? si? wydaje. O ochronie reputacji ?atwiej si? [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-02-16 | więcej »
"6 b??dów niedo?wiadczonych rzeczników prasowych"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Bez komentarza.", "Nie potwierdzam i nie zaprzeczam.", "Nie chc? spekulowa?." To trzy przyk?ady niefortunnych wyra?e? w wywiadzie dla mediów. S? oczywi?cie sytuacje kiedy rzecznik prasowy nie chce czego? komentowa?, nie mo?e potwierdzi? i nie ma ochoty na spekulacje. Ale nie powinien u?ywa? tych schematycznych wyra?e?. Widok kamer, mikrofonów i reflektorów mo?e wywo?a? ból g?owy [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-02-07 | więcej »
"5 k?amstw agencji PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Specjali?ci PR w wi?kszo?ci jak ognia unikaj? wszelkich skojarze? z k?amstwem lub oszustwem. W public relations takie asocjacje utrudniaj? lub nawet uniemo?liwiaj? budowanie trwa?ych i warto?ciowych relacji z mediami i konsumentami. Takie jest moje zdanie. Niestety, nie wszyscy w PR si? ze mn? zgadzaj?. S? agencje PR, które nie odró?niaj? perswazji od [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-01-17 | więcej »
"13 sk?adników skutecznego szkolenia medialnego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Szkolenie medialne to skomplikowana uk?adanka. Je?li ma by? skuteczne, wszystkie elementy musz? idealnie do siebie pasowa?. Opinia publiczna jest wymagaj?ca – nie ma lito?ci dla ludzi, którzy unikaj? mediów lub nie potrafi? jasno, rzeczowo i przekonuj?co odpowiada? na pytania reporterów w ró?nych sytuacjach, na przyk?ad premiera produktu, nowe trendy w bran?y lub [...]
Bogus?aw Feliszek | 2016-01-11 | więcej »
"Grzegorz Schetyna - Media Gapa 2015"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Grzegorz Schetyna, pose? PO, otrzyma? tytu? "Media Gapa 2015" za wypowied?: "Nie b?dzie ?adnej kl?ski Ewy Kopacz, bo nie b?dzie kl?ski Platformy Obywatelskiej. Osi?gniemy przyzwoity wynik i b?dziemy walczy? o to, ?eby stworzy? koalicj? rz?dow?." (Radio Zet, 20.10.2015.) Drugie miejsce przypad?o Jaros?awowi Kaczy?skiemu, liderowi PiS, za zdanie: "Nasz rz?d nie b?dzie prowadzi? [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-12-22 | więcej »
"10 najwi?kszych mitów o polskim PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Najdro?sze agencje PR s? najbardziej skuteczne? Wspó?praca z agencj? PR gwarantuje pozytywne artyku?y w prasie? PR jest synonimem komunikacji? Nie, nie i nie. W polskim PR od lat funkcjonuje wiele szkodliwych mitów. Oto 10 mitów o PR, które wywo?uj? najwi?cej nieporozumie?, konfliktów i szkód: 1. Najdro?sze agencje PR s? najbardziej skuteczne. Najdro?sze agencje PR maj? eleganckie [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-12-10 | więcej »
"Dlaczego lubi? kiedy reporterzy ignoruj? moje e-maile"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czytelnik napisa? do mnie rano, ?e nie b?dzie ju? czyta? tego bloga. Oto fragment: "Kilkana?cie razy wysy?a?em informacje prasowe o mojej firmie i ?adnej pan nie wykorzysta?. Do tej pory czyta?em wszystkie pana artyku?y. Dlaczego nie korzysta pan z moich informacji?" Osoby, które nie s? sta?ymi czytelnikami tego bloga chcia?bym poinformowa?, ?e jako [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-12-04 | więcej »
"Co ??czy PR z lataniem samolotem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ameryka?scy pionierzy lotnictwa bracia Wright przeszli do historii jako pierwsi konstruktorzy udanego samolotu. Pomy?lne loty wykonali w 1903 roku. Od tego czasu ludzie polecieli ju? wiele razy na Ksi??yc i wysy?ali sondy na Marsa. Lubi? lata? samolotami. Kiedy siedz? w samolocie czuj? si? jak na wakacjach. Nikt do mnie nie dzwoni, ja [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-11-11 | więcej »
"Nie wiedzia?e?, ?e jeste? liderem opinii?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Im g??biej w las, tym wi?cej drzew. Ale nie zobaczysz lasu je?li b?dziesz ogl?da? poszczególne drzewa – jedno po drugim. Skupianie si? na szczegó?ach utrudnia lub nawet uniemo?liwia dostrze?enie ca?o?ci. W pracy skupiasz si? na rozwi?zywaniu bie??cych problemów. My?lisz o nowych produktach, ulepszasz us?ugi i szukasz nowych klientów. Nie zauwa?asz jednej wa?nej [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-11-08 | więcej »
"Nie musisz korzysta? z mediów spo?eczno?ciowych?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Czy musz? by? w mediach spo?eczno?ciowych?" Pi?? lat temu s?ysza?em to pytanie kilka razy w tygodniu. By?o zadawane tonem niezadowolonego pi?ciolatka, który nie chcia? i?? spa?. "Naprawd? musz??" Dzisiaj to pytanie jest powtarzane du?o rzadziej. Zast?pi?o je inne pytanie. "No trudno. Ale czy musz? by? we wszystkich najnowszych mediach spo?eczno?ciowych?" Instagram? Snapchat? Pinterest? Wiem, ?e je?li szybko [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-11-04 | Komentarze [1] więcej »
"Innowacyjna metoda pisania informacji prasowych"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Zapytaj znajomego dziennikarza ile dosta? dzi? informacji prasowych, ile przeczyta? i ile od razu skasowa?. Wi?kszo?? ludzi nie lubi pisania. Siedz? nad pust? kartk? lub przed komputerem i m?cz? si? nad pierwszym zdaniem. Po postawieniu ostatniej kropki czuj? si? jak ko? po dwóch westernach. Mo?esz wierzy? lub nie, ale pisanie informacji prasowej nie [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-10-28 | więcej »
"Ile kosztuje napisanie artyku?u PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Redagowanie artyku?u PR maj?cego od 500 do 800 s?ów zajmuje nie wi?cej ni? godzin?. Na napisanie takiego tekstu potrzeba wi?cej czasu. Dobry artyku? prasowy jest jasny, zwi?z?y i ciekawy. Ma du?o nowych informacji. Czyta si? go z przyjemno?ci?. Przypomina prezentacj? z interesuj?cym pocz?tkiem, logicznym rozwini?ciem i m?drym zako?czeniem. Pisanie jest procesem. Jego kolejne [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-10-22 | więcej »
"Darmowe i profesjonalne wyst?pienia publiczne"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

T?umy na sali, entuzjastyczne oklaski i ogromne honorarium – profesjonalne wyst?pienia publiczne robi? ol?niewaj?ce wra?enie. Jest jednak ogromny kontrast pomi?dzy poprawnym wyst?pieniem publicznym a profesjonalnym wyst?pieniem za pieni?dze. Przypomina to ró?nic? pomi?dzy amatorskim wyst?pem karaoke przed przypadkow? publiczno?ci? i koncertem dla ludzi, którzy kupili bilety, ?eby Ciebie pos?ucha?. Nie twierdz?, ?e typowi przedsi?biorcy [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-10-19 | więcej »
"Co powie dzisiaj Volkswagen?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Gdyby? miesi?c temu zapyta? przypadkowego kierowc? co s?dzi o marce Volkswagen, prawdopodobnie us?ysza?by? kilka mi?ych s?ów: niezawodno??, dobra jako??, zaufanie – ?wiatowa czo?ówka. Skandal z manipulowaniem pomiarem emisji spalin w autach Volkswagena z silnikiem diesla doprowadzi? do powo?ania w Stanach Zjednoczonych i Niemczech komisji ?ledczych. Prokuratura w Brunszwiku wszcz??a ?ledztwo przeciwko by?emu [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-09-30 | więcej »
"10 przedzawa?owych wypowiedzi rzecznika prasowego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ból w klatce piersiowej, trudno?ci w oddychaniu, zawroty g?owy... Ile razy s?ysza?e? Twojego rzecznika prasowego mówi?cego co? co przyprawia?o Ci? o palpitacj? serca i doprowadza?o reportera do sza?u? Jako ekspert PR mo?esz opracowa? z rzecznikiem kluczowe komunikaty. Mo?ecie prze?wiczy? je przed wywiadem. Ale nie mo?esz kontrolowa? wszystkiego co rzecznik powie reporterowi. Najbardziej niebezpieczne momenty [...]
Bogus?aw Feliszek | 2015-09-26 | więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rz?d mówi prawd? w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Problem Polska Media Komunikacja Relations Reporterzy Gapa Agencje Klient Dziennikarze Relacje Kaczy?ski Reporter Dziennikarz Twitter Pressence Szef Wywiad Google Public Rzecznik Internet Gazeta PRACOWNICY Firma Prawda Klienci Praktycy Informacja Tusk



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. Fajna foczka, czyli jak zosta? najlepszym mówc?
3. Druga szansa w mediach
4. Kilka s?ów do najbardziej kreatywnych ludzi w PR
5. Redaktor czy reporter?
6. Prawda pi?knie powiedziana
7. Masz strategi? komunikacji z mediami?
8. 10 pyta? o nowych mediach i mediach spo?eczno?ciowych
9. Chcesz wiedzie? wi?cej o szkoleniach medialnych?
10. Grzegorz Lato - Media Gapa 2011
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2020 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl