Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Quiz: Boisz się konfliktów?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Boisz się konfliktów czy nie możesz bez nich żyć? Jesteś dla siebie autorytetem czy dajesz się manipulować? Zawsze bronisz swego zdania czy przede wszystkim chcesz być lubiany? Zapraszam do udziału w krótkim quizie, który sprawdzi Twoje umiejętności komunikacji w sytuacji kryzysowej. Uwaga: liczą się tylko szczere odpowiedzi. 1. Uważam, że każdy konflikt... A. jest [...]
Bogusław Feliszek | 2014-03-29 | Komentarze [2] więcej »
"Trzy punkty krytyczne w planie zarządzania sytuacją kryzysową"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Byłbyś rozczarowany gdyby Twój plan zarządzania sytuacją i komunikacją kryzysową, którego przygotowanie zajęło tyle czasu i kosztowało tyle pieniędzy, nie sprawdził się w chwili próby? Głupie pytanie. Wiem. Oto trzy mądrzejsze pytania sprawdzające czy w sytuacji kryzysowej Twój plan jeszcze bardziej Cię pogrąży czy pomoże wykaraskać się z kłopotów. 1. PUNKT KRYTYCZNY W jaki sposób [...]
Bogusław Feliszek | 2014-03-25 | więcej »
"Jak budować kluczowe komunikaty"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Gdyby ktoś teraz poprosił, żebyś w dwóch lub trzech zdaniach opowiedział co robi Twoja firma, wiedziałbyś co powiedzieć? Nie jesteś jedyny, który ma taki kłopot. Ale jak wyobrażasz sobie skuteczną komunikację z klientami, dziennikarzami i opinią publiczną bez umiejętności tworzenia jasnych, konkretnych i przekonujących przekazów? Dlatego właśnie Pressence Public Relations prowadzi dla swoich [...]
Bogusław Feliszek | 2014-03-22 | więcej »
"Jak poprawić konkurencyjność dzięki PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nie musisz być zawsze najlepszy. Aby odnosić sukcesy w interesach, wystarczy jeśli będziesz lepszy od konkurencji. Myślałeś o współpracy z agencją PR, żeby poszerzyć kontakty z mediami, poprawić swoją pozycję na rynku i wzmocnić reputację? Presssence Public Relations pomoże Ci znaleźć wartościowy wyróżnik – Twoje biznesowe DNA. Oto jak to zrobimy. Każda firma ma [...]
Bogusław Feliszek | 2014-03-18 | więcej »
"Kopciuszek planowania kryzysowego"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Od 2000 roku prowadzę szkolenia medialne i szkolenia komunikacji w sytuacji kryzysowej. Firmy, dla których pracowałem miały wyśmienite plany operacyjne, ale w większości nieadekwatne plany i podręczniki komunikacji kryzysowej. Kiedy przygotowuję program nowego szkolenia proszę klienta, żeby w oparciu o swój podręcznik zarządzania kryzysem zasugerował scenariusz symulacji. Niestety, podręczniki, które widzę są na [...]
Bogusław Feliszek | 2014-03-13 | więcej »
"Mówisz, że pracujesz w PR?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jaki jest Twój zawód? Większość ludzi nie ma kłopotu z odpowiedzią. Jestem nauczycielem. Tańczę w balecie. Prowadzę sklep. Pracuję w pralni. Mam warsztat ślusarski. Kiedy przychodzi moja kolej, mówię, że prowadzę agencję PR. No i zaczyna się. Zdziwienie, zaskoczenie, cierpkie komentarze, oczy jak talerze, żartobliwe uwagi. Oto kilka przykładów: "Często spotykasz celebrytów?" "Uczysz ludzi jak oszukiwać dziennikarzy?" "Zajmujesz [...]
Bogusław Feliszek | 2014-02-25 | więcej »
"Kto czyta branżową prasę PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Każda osoba pracująca w public relations powinna: 1. krytykować branżową prasę PR za powierzchowność i niedoinformowanie, 2. czytać ją namiętnie. Najlepszy polski magazyn PR powinien mieć duży format, błyszczącą okładkę, fikuśne czcionki, kolorowe zdjęcia i nie za dużo tekstu. Jeśli chodzi o zdjęcia, to: 1. większość powinna pokazywać twarz z lewej strony (podobno lewy profil więcej [...]
Bogusław Feliszek | 2014-02-21 | więcej »
"10 podchwytliwych pytań reportera w wywiadzie dla mediów"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na początku każdego szkolenia medialnego pytam uczestników co sądzą o dziennikarzach i mediach. Rzadko słyszę pozytywne opinie, ale w trakcie szkolenia – kiedy poznają tajniki mediów i nabierają pewności siebie w kontaktach z dziennikarzami – powoli zmieniają zdanie na lepsze. Reporterzy są mistrzami w zadawaniu pytań i docieraniu do sedna sprawy. Nawet [...]
Bogusław Feliszek | 2014-02-09 | więcej »
"10 pytań jakich nie lubi agencja PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Agencje PR chętnie odpowiadają na pytania, dzięki którym mogą pokazać swoje atuty. Z mniejszym entuzjazmem podchodzą do pytań, które odkrywają ich słabości. Oto 10 łatwych pytań, za którymi nie przepadają agencje public relations: 1. Jak agencja PR pracuje nad moją strategią? Agencje PR zatrudniają w większości osoby bez żadnego doświadczenia w przygotowaniu strategii. Agencje [...]
Bogusław Feliszek | 2014-02-06 | więcej »
"Dwa najszczęśliwsze dni w życiu agencji PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Dwa najszczęśliwsze dni w życiu właściciela samochodu to dzień kiedy go kupuje i dzień kiedy go sprzedaje. To samo można powiedzieć o właścicielach domów, komputerów i telefonów komórkowych. Wiele razy słyszałem to powiedzenie w świecie public relations kiedy pojawiał się nowy klient zainteresowany usługami agencji PR (dlaczego zawsze myślę, że nowy klient będzie [...]
Bogusław Feliszek | 2014-02-02 | więcej »
"Jak wybrać eksperta zarządzania kryzysem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Wybór eksperta zarządzania sytuacją kryzysową jest bardziej skomplikowany od wskazania dostawcy papieru do kserokopiarki, gdyż koszt pomyłki jest nieporównywalnie wyższy. Pochopne i bezkrytyczne zatrudnianie doradców może prowadzić do zawyżania kosztów i zbytniego uzależnienia od konsultantów. Aby dokonać właściwego wyboru, zastanów się dlaczego szukasz pomocy u konsultanta i czego od niego oczekujesz. Jaki [...]
Bogusław Feliszek | 2014-01-23 | więcej »
"Fakty mówią, opowieści sprzedają"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Ludzie uwielbiają słuchać opowieści. Opowiadanie jest esencją komunikacji. Ci, którzy potrafią barwnie i interesująco opowiadać są lubiani i popularni. W kulturze zachodniej "zawodowi narratorzy" – producenci filmowi i telewizyjni – znakomicie zarabiają i cieszą się wysokim prestiżem społecznym. Niestety, w komunikacji biznesowej nacisk kładzie się na fakty – nie na opowiadanie. Nawet [...]
Bogusław Feliszek | 2014-01-16 | więcej »
"Smacznego, czyli komunikacja z celem"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kilka dni temu przygotowywałem klienta – właściciela nowej restauracji – do rozmowy telefonicznej z reporterem lokalnej gazety. Szkolenie zacząłem od typowego pytania: "Czy pan wie z kim pan będzie rozmawiał?" Podpowiedź: to nie będzie reporter. Kiedy oglądam w telewizji relacje z konferencji prasowych, szukam informacji, które podpowiadają do kogo są adresowane kluczowe komunikaty. [...]
Bogusław Feliszek | 2014-01-11 | więcej »
"Dlaczego warto robić audyt medialny"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Praktycy PR dużo czasu i energii poświęcają planowaniu (burze mózgów, opracowanie strategii, przygotowanie kampanii public relations), ale zbyt często zapominają o tym, żeby sprawdzić czy osiągają cząstkowe cele i zmierzają we właściwym kierunku zgodnie z harmonogramem. Na coraz bardziej zatłoczonym i hałaśliwym rynku komunikacji marketingowej – także w tym roku – niezmiernie [...]
Bogusław Feliszek | 2014-01-07 | więcej »
"Sławomir Nowak – Media Gapa 2013"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Sławomir Nowak, były minister transportu, otrzymał tytuł "Media Gapa 2013" za wypowiedź: "Nigdy nie ułatwiałem ani nie pomagałem w prowadzeniu biznesu, zdobywaniu zleceń lub kontraktów firmie CAM Media ani żadnej innej firmie!" w oświadczeniu po publikacji artykułu "Układy ministra Nowaka z biznesmenami zarabiającymi na państwie" we "Wprost", 22.04.2013. Drugie miejsce przypadło gen. [...]
Bogusław Feliszek | 2013-12-27 | więcej »
"Dlaczego lubimy pracę w agencji PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Już widzę ten uśmiech na twarzy. Ale naprawdę – praca w public relations daje mnóstwo satysfakcji :-) Kierowanie agencją PR wymaga dużej wyobraźni, elastyczności i determinacji oraz umiejętności wykorzystywania okazji i podejmowania szybkich decyzji. W PR nie można się nudzić – także w weekendy i Święta. Oto jakie sprawy zaprzątają nasze myśli w [...]
Bogusław Feliszek | 2013-12-22 | więcej »
"7 powodów dlaczego nie będę Cię obserwował na Twitterze"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jest mnóstwo książek i blogów o etykiecie na Twitterze. Niektóre radzą, żeby obserwować każdego kto śledzi Twoje wpisy. Inne mówią, żeby śledzić tylko osoby o podobnych zainteresowaniach. Jeszcze inne sugerują, żeby obserwować także to, co piszą obecni i potencjalni klienci. Lista porad jest długa. Dotyczy także tego, kogo NIE obserwować na Twitterze. Masz konto [...]
Bogusław Feliszek | 2013-12-14 | więcej »
"Jak złamać nogę, czyli kto zapłacił za badanie chodnika"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W rozmowie z reporterem nie możesz przedstawić postulatu lub wniosku, którego nie możesz poprzeć wiarygodnym i przekonującym dowodem lub badaniem. Dziennikarz nie musi się z Tobą we wszystkim zgadzać – ma prawo sprawdzić, podważyć lub zanegować każdą tezę. Musisz także rozważnie dobierać argumenty, które mają popierać zasadność tego, co proponujesz. Dziennikarze są sceptycznie [...]
Bogusław Feliszek | 2013-12-11 | więcej »
"Cztery spojrzenia na sytuacje kryzysowe"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kryzysy mają różne rozmiary i kształty – od katastrofy ekologicznej po niefortunne przejęzyczenie w mediach. Każdy wymaga innej reakcji, ale większość potrzebuje tej samej strategii. Oto opisy czterech różnych sytuacji kryzysowych i porady jak się zachować. 1. Kiedy wybucha poważny kryzys To może być katastrofa naturalna, która szczególnie zaszkodzi Twej organizacji (na przykład powódź [...]
Bogusław Feliszek | 2013-11-28 | więcej »
"Filozofia przeżycia agencji PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Warto wiedzieć, że celem agencji PR nie jest – jak można naiwnie przypuszczać – zarobienie jak najwięcej pieniędzy w jak najkrótszym czasie. Naprawdę chodzi o to, żeby po ustaleniu: 1. na czym – zdaniem agencji – polega dobry PR, 2. jak agencja PR definiuje dobry produkt, 3. jak powinna przebiegać skuteczna kampania PR, 4. jakimi standardami [...]
Bogusław Feliszek | 2013-10-05 | więcej »
"Trzy kroki od przepaści, czyli jak wybierać przebojowe tematy dla mediów"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kiedy rozpoczynam współpracę z nowym klientem najczęściej nie brakuje mu pomysłów na tematy, którymi chce zainteresować media. Niektóre są znakomite. Inne godne uwagi. Jeszcze inne takie sobie lub zupełnie nietrafione. Takie efekty daje burza mózgów – masz na kartce długą listę pomysłów różnej wartości. Kolejny krok polega na wybraniu tych najlepszych. To właśnie [...]
Bogusław Feliszek | 2013-09-19 | więcej »
"Słowa i znaczenia w PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Wyobraź sobie taką scenę. Piątkowe popołudnie. Powoli kończy się kolejny tydzień pracy. Myślami jesteś już w domu. To będzie dobry weekend. Nagle do biura wpada zdyszany praktykant z pilną wiadomością. Nie wierzysz własnym uszom... Portal Proto właśnie opublikował komunikat, że duża firma – Twój najważniejszy klient – myśli o zmianie agencji PR. Za chwilę [...]
Bogusław Feliszek | 2013-08-23 | więcej »
"Bogusław Feliszek dla Baracka Obamy"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Barack Obama na konferencji prasowej w Białym Domu pokazał zdjęcie nowego doradcy ds. rozładowania napięcia na Półwyspie Koreańskim. Bogusław Feliszek, właściciel kopalni używanych diamentów pod Szanghajem i ekspert kwantowej teleportacji jednostronnej, ujawnił, że posiada plan tajnego tunelu pod Morzem Żółtym łączącego miasto Dalian w północno-wschodnich Chinach z Phenianem, stolicą Korei Północnej. "Mogę zakraść [...]
Bogusław Feliszek | 2013-04-01 | więcej »
"Spokojny dzień pracy w public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Obudziłem się, wstałem z łóżka, sprawdziłem godzinę... Zjadłem śniadanie, umyłem zęby, ubrałem się... Wyszedłem z domu, porozmawiałem z sąsiadką, wsiadłem do samochodu... Do tej pory żadnych niespodzianek – powolny poranek. Wszystko nabrało innego tempa po przyjściu do pracy. Dla każdego kto zastanawiał się jak wygląda spokojny dzień pracy w agencji public relations – oraz dla przyjaciół [...]
Bogusław Feliszek | 2013-03-19 | więcej »
"Dlaczego nigdy nie znajdziesz pracy w naszej agencji PR"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W PR tak jest, że nie każdy weekend można poświęcić wyłącznie rodzinie. Czasem trzeba też popracować. Bywa również tak, że dzieje się coś tak bulwersującego, że wszyscy w agencji z niedowierzaniem kręcimy głowami. Czy ja śnię? Widzisz to samo? Tak właśnie było dzisiaj. Wynik jest taki, że młoda dama (prawdopodobnie zupełnie tego nieświadoma) zagwarantowała [...]
Bogusław Feliszek | 2013-02-17 | Komentarze [2] więcej »
"Dlaczego (jeszcze) nie zakochałeś się w agencji PR?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Agencje PR nie mają najlepszej reputacji. Mówi się, że potrafią przekonująco kusić i uwodzić. A tak naprawdę, obiecują gruszki na wierzbie, nie dotrzymują terminów, zawyżają rachunki i zatrudniają pracowników bez odpowiednich kwalifikacji. Są agencje, które tak postępują, ale niesłuszne jest twierdzenie, że to branżowy standard. W Polsce jest ponad 200 agencji PR [...]
Bogusław Feliszek | 2013-02-09 | więcej »
"Jak Twitter pomaga w szkoleniach medialnych"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jednym z największych wyzwań dla uczestników naszych szkoleń medialnych jest wyjaśnienie czym się zawodowo zajmują – w maksymalnie 10 sekund. 10 sekund. Tyle średnio trwa wypowiedź w telewizyjnym lub radiowym programie informacyjnym. Skoro reporter wykorzysta tylko kilka sekund, nie ma powodu mówić dłużej – tylko tak można zapewnić sobie całkowitą kontrolę nad [...]
Bogusław Feliszek | 2013-01-30 | więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Sonda zakończona

Czy polski rząd mówi prawdę w sprawie koronawirusa?

Tak.
0%
Nie.
100%
Nie wiem.
0%
 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Internet Firma Gapa Pressence Wywiad Google Praktycy PRACOWNICY Dziennikarz Tusk Klient Problem Twitter Reporter Szef Klienci Informacja Prawda Dziennikarze Relacje Rzecznik Gazeta Agencje Polska Reporterzy Kaczyński Media Komunikacja Public Relations



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 5 minut medytacji przed trudnym wywiadem dla mediów
2. 6:0, czyli sześć mitów kampanii prezydenckiej
3. Casanova, polityk i kataryniarz... Czy PR ich potrzebuje?
4. Interesy w restauracji
5. 10 niezmiennych praw video w Internecie
6. Pinokio, czyli jak poprawić życiorys
7. Ilu specjalistów PR potrzeba do wymiany żarówki?
8. PR jak... uczciwość
9. Dlaczego zadzwonili do nas przed wysłaniem oświadczenia mediom
10. Firmowa twarz prezesa
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2018
wrzesień czerwiec
2017
grudzień październik
wrzesień sierpień
lipiec czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2024 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl