Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Blog o PR, komunikacji kryzysowej i szkoleniach medialnych MediaGapa.pl - Kontakt RSS Pressence Public Relations
Google+" Facebook" Twitter Goldenline YouTube RSS
"Audyt Pierwszego Kontaktu, czyli w czym mogę pomóc"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

To nie był weekend. To nie był dzień świąteczny. 10:05. Dzwoniłem do znanej kancelarii adwokackiej. Czekałem na odebranie połączenia. Zdążyłem rzucić okiem na tytuły z pierwszych stron gazet. Podpisałem trzy dokumenty. W końcu moja cierpliwość została nagrodzona. W słuchawce usłyszałem głos telefonistki: "No i powiedziałam mu, żeby się nie wtrącał... Nie, nie [...]
Bogusław Feliszek | 2008-10-27 | więcej »
"Czy jest obok Ciebie kamera?"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nikt nigdy nie jest zbyt zajęty, żeby nie mieć czasu na wywiad w telewizji. Niektórzy są tylko zbyt wystraszeni :-) Każda gwiazda talk show, prezenter, dziennikarz jest profesjonalnie przygotowany do pokazania się w telewizji. Niestety, widzowie będą Ciebie porównywać właśnie z nim. Już się boisz? Proszę zostać z nami... Oto 20 praktycznych porad [...]
Bogusław Feliszek | 2008-10-21 | więcej »
"Pięć medialnych potrzeb"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Media są w stanie kształtować opinię publiczną i zmieniać jej nastawienie. Ale czy gwiazdy popkultury obrzucające się wymyślnymi wyzwiskami w czasie największej oglądalności mają tak ogromną siłę kształtowania opinii publicznej, jej postaw i zachowań? Czy media są tylko zwierciadłem świata? Czy może wierzymy, że mają też moc radykalnego wpływu na nasze myśli, [...]
Bogusław Feliszek | 2008-10-13 | więcej »
"Pierwszy atak blogera"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jesteś atakowany przez blogera. Nie zaczepiany. Nie podszczypywany. Nie krytykowany. Pierwszy raz jesteś ostro, zajadle, bezpardonowo atakowany, zbluzgany i sponiewierany. Bloger ma twarz i nazwisko. Nie jest anonimowy. Media już za chwilę się o tym dowiedzą. Tudzież Twoi "dyżurni" krytycy i wszyscy, którzy marzą o Twoim upadku. Jak odzyskać kontrolę nad swoim życiem [...]
Bogusław Feliszek | 2008-10-06 | Komentarze [1] więcej »
"Konstytucyjna autoryzacja"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kara grzywny lub ograniczenia wolności za publikowanie wypowiedzi bez autoryzacji jest zgodna z konstytucją. Trybunał Konstytucyjny tak ocenił art. 14 i 49 Prawa prasowego z 1984 roku, które mówią, że "publikowanie lub rozpowszechnianie w inny sposób informacji utrwalonych za pomocą zapisów fonicznych i wizualnych wymaga zgody osób udzielających informacji". A za [...]
Bogusław Feliszek | 2008-09-29 | więcej »
"9 słów prawdy o dziennikarzach"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Cyniczni, powierzchowni i niecierpliwi czy obiektywni, dociekliwi i wyrozumiali? Jacy są dziennikarze? Oto 9 podstawowych prawd o dziennikarzach. Każda opatrzona jest uwagami, co zrobić, aby lepiej wykonywać swoją pracę specjalisty PR. 1. Cynizm to zawodowa przypadłość wielu dziennikarzy. Najbardziej cierpią ci, którzy nie zdają sobie z tego sprawy. Dziennikarze od pierwszego dnia pracy są [...]
Bogusław Feliszek | 2008-09-21 | więcej »
"Dziennikarska prowokacja wiecznie żywa"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Trzeba się zacząć zastanawiać nad granicami prowokacji," mówi czołowy polityk koalicyjnej partii po ujawnieniu przez dziennikarzy TVN jak można załatwić "posadę na telefon" w Agencji Rynku Rolnego, poza konkursem, dla "syna zasłużonego działacza PSL". "Więcej takich prowokacji. Wtedy Polska będzie lepiej działała," kontruje inny polityk, ale nie z opozycji, lecz drugiej [...]
Bogusław Feliszek | 2008-09-15 | więcej »
"Aktor i prezydent, czyli test skuteczności przekonywania"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Znany aktor parodiuje w reklamie urzędującego prezydenta. A może byłego premiera. Prezydencki minister przedstawia strategię ocieplenia wizerunku prezydenta. Lech Kaczyński "wyciągnie rękę do społeczeństwa", bo chce, aby "urodziny Rzeczpospolitej" były radosne i rocznica odzyskania niepodległości łączyła Polaków, a nie dzieliła. Aktor i prezydent. Biznes i polityka. Każdy na swój interes, ale [...]
Bogusław Feliszek | 2008-09-06 | więcej »
"21 miłych słówek"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

"Jesteś jedyną osobą, z którą można w miarę normalnie porozmawiać..." Dwie przyjaciółki przy stoliku obok były tak zajęte sobą, że nie zauważyły jak zakrztusiłem się kawą. W miarę normalnie... Dobre sobie :-) Są takie słowa, które zostają z nami dłużej... na dobre i na złe. Zapamiętujemy je, bo wywołały emocje - pozytywne [...]
Bogusław Feliszek | 2008-08-28 | więcej »
"Zdrowy rozsądek w zlewie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Pracownik znanej sieci fastfoodów wykąpał się w firmowym zlewie. Film dokumentujący ten wyczyn umieścił w Internecie. Korporacja zapowiedziała specjalne szkolenia z przestrzegania higieny w pracy. Zapobieganie kryzysowi polega w dużej mierze na racjonalnym wykorzystywaniu... zdrowego rozsądku. Szkoda, że tak rzadko korzysta się z tej metody. A może się mylę, bo po prostu [...]
Bogusław Feliszek | 2008-08-23 | więcej »
"Dlaczego krytyka nie pomaga"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Przegrany mecz, zimny obiad, zdrada... Większość z nas doświadczyła frustracji spowodowanej rozczarowaniem wobec osoby, od której byliśmy zależni. Kiedy to dzieje się w pracy naszą pierwszą reakcją jest chęć krytyki. Zanim to zrobisz, czy przyjmiesz trochę krytyki? Słowa krytyki nie są przyjemne dla uszu. Równie przygnębiająco możemy odbierać niewerbalne sygnały braku aprobaty [...]
Bogusław Feliszek | 2008-08-15 | Komentarze [2] więcej »
"Fair play, czyli 5 olimpijskich kółek kryzysowych"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Władze chińskie nie spełniły obietnic dotyczących poprawy sytuacji praw człowieka i zdradziły podstawowe wartości olimpijskie - alarmuje Amnesty International. Międzynarodowe ugrupowanie praw człowieka Human Rights Watch apeluje do władz Chin o wstrzymanie wykonywania wyroków śmierci. Przewodniczący Parlamentu Europejskiego Hans-Gert Poettering wzywa uczestników igrzysk olimpijskich w Pekinie do protestów przeciwko łamaniu praw [...]
Bogusław Feliszek | 2008-08-07 | Komentarze [1] więcej »
"Normalne wakacje"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Szum strumienia wpadającego do jeziora, delikatne słońce, poranny wiatr... Wszystko takie normalne. Jeszcze wczoraj dopinałem z klientem na ostatni guzik plan kampanii marketingowej nowego osiedla mieszkaniowego. Burza mózgów, projekcja efektów, szybkie decyzje. I też było normalnie. Największa różnica pomiędzy doświadczonymi praktykami PR a nowicjuszami polega chyba na tym, że pierwsi spodziewają się niespodzianek, [...]
Bogusław Feliszek | 2008-08-02 | więcej »
"Coś optymistycznego, czyli 30 kryzysowych lekcji"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Każdy kryzys czegoś uczy. Uczymy się na własnych i cudzych błędach. Coraz więcej kryzysów zaczyna się w Internecie. Jeśli nie masz opracowanego i sprawdzonego w praktyce planu zarządzania kryzysem w Internecie czas zabrać się do tego już dzisiaj! To, czego się nauczyłem umieściłem w 30 punktach. Ich kolejność nie ma nic wspólnego z [...]
Bogusław Feliszek | 2008-07-21 | więcej »
"Antykryzysowy tajemniczy klient"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Sytuacja 1. - Czy może mi pani doradzić łagodny krem po goleniu? - zapytał klient w drogerii. - A o co chodzi? - usłyszał. - A może mi pani zadać inne pytanie? - kontynuował. - Na przykład? - chciała wiedzieć ekspedientka. - W czym mogę panu pomóc? - odpowiedział. - Nie będziemy się chyba sprzeczać o [...]
Bogusław Feliszek | 2008-07-14 | więcej »
"Trzy łyki pamięci"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Siedzę nad filiżanką espresso i coś sobie przypominam... Pamięć elektryczna jest trochę dłuższa od błyskawicy. To myśl, która kołacze się teraz w głowie... To wyobraźnia i umiejętność analizowania opcji. Z natury jest chwilowa; taka pamięć operacyjna mózgu – ludzkiego komputera. Kiedy udajesz się na spoczynek, mózg zwalnia pracę i większa część tego, co [...]
Bogusław Feliszek | 2008-07-07 | więcej »
"Jak rozłożyć Tomasza Lisa na łopatki"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Tomasz Lis zaprosił Ciebie do swojego programu i już żałujesz, że się zgodziłeś? Bez przesady. Najważniejsze, że zaprosił i nie zdążyłeś odmówić :-) Dlaczego? Bo to Twój wywiad, nie dziennikarza. Bo to Twoje odpowiedzi są ważne, nie jego pytania. Bo to Ty decydujesz jak przebiegnie rozmowa, nie Tomasz Lis. Znany dziennikarz upraszcza [...]
Bogusław Feliszek | 2008-06-30 | więcej »
"Odrobina konkretu, czyli puste gadanie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Czy konkret umarł? Włącz telewizor. Obejrzyj najnowsze wiadomości. Polityka, ekonomia, zdrowie, sport - media stawiają na formę, nie na treść i konkret. Ludzie nie są oceniani za to, co robią, ale za to kim są i co mówią - i jak wyglądają. Ewolucja płytkiego dziennikarstwa - lekkie tematy bez zagłębiania się w szczegóły [...]
Bogusław Feliszek | 2008-06-23 | więcej »
"Będzie śmiesznie..."
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nie... To nie będzie o grze biało-czerwonych w piłkę nożną... Czy boisz się gwizdów i obrzucenia jajkami podczas występu przed rozczarowaną publicznością? Nie musisz. Ludzie przecież nie wiedzą co chcesz powiedzieć. Jeżeli się pomylisz... mów dalej. Twoim kołem ratunkowym może okazać się humor. Żart będzie tym bardziej doceniony, im lepiej będzie pasować do [...]
Bogusław Feliszek | 2008-06-16 | więcej »
"Samolubny komunikat"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W PR panuje przekonanie, że skuteczny przekaz jest optymalną kombinacją logiki i magii. Próba perswazji spali na panewce jeżeli jej autor skupi się wyłącznie na własnych priorytetach ignorując interesy tych, których pragnie przekonać – bez względu na siłę argumentów i atrakcyjność zaklęć. Prawdziwy kompromis polega na znalezieniu wspólnego gruntu na skrzyżowaniu wielu przecinających [...]
Bogusław Feliszek | 2008-06-09 | więcej »
"Jak ucinać długie języki"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Na biurku redaktora wydania ogólnopolskiego dziennika zadzwonił telefon. Dziennikarz uznał, że informacja była ważna, ciekawa i ... pilna. Dzwonił pracownik firmy, o której gazeta niedawno krytycznie pisała. Niestety nawet najlepszy (i najdroższy) plan komunikacji w kryzysie może dużo stracić na wartości kiedy rozżalony pracownik postanowi "przekazać" mediom kłopotliwą dla firmy informację. Efekt mrozi [...]
Bogusław Feliszek | 2008-06-02 | więcej »
"Wolny, szybki, szybki, czyli PR po długim weekendzie"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Kiedy ostatnio spokojnie zjadłeś śniadanie? Obiad? Kanapkę? Wyłącz telewizor, ścisz radio, odłóż komórkę i spokojnie przeczytaj te słowa. Przeczytaj powoli. Życie może być naprawdę piękne, mieć więcej sensu i dawać więcej przyjemności jeśli trochę zwolnisz tempo. Zając i żółw mają różne zegarki. Wolniejsze tempo wcale nie oznacza nieporadności, niepewności i porażki. Wszystko zależy od [...]
Bogusław Feliszek | 2008-05-26 | więcej »
"10 bezcennych wskazówek dla korekty"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W tym artykule nie ma żadnej literófki :-) W procesie pisania informacji prasowej najbardziej lekceważonym etapem jest jej korekta. Czasem redagowanie informacji dla prasy zajmuje kilka dni, może nawet tygodni. Na koniec leży przed Tobą kartka papieru z napisaną informacją, która czeka na decyzję: "Gotowe!" Zanim to powiesz, upewnij się, że w tekście nie [...]
Bogusław Feliszek | 2008-05-19 | więcej »
"Studenci w agencji public relations"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Nie ma tygodnia, żeby nie napisał do mnie student public relations zainteresowany pracą lub praktyką w agencji. Po niezliczonych rozmowach z tymi wspaniałymi, ambitnymi, młodymi ludźmi, zastanawiam się skąd wiedzą, że agencja jest najlepszym miejscem dla ich kariery zawodowej. Jeżeli studiujesz public relations albo rozpocząłeś pracę i rozważasz możliwość związania się z agencją [...]
Bogusław Feliszek | 2008-05-12 | więcej »
"Informacja prasowa na piątkę"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

Jedna strona A4, podwójne odstępy między liniami, czcionka 12 punktów. I nic. Jeżeli zajmujesz się public relations na pewno zdarzyło Ci się to choć raz w życiu. Informacja prasowa przygotowana zgodnie z arkanami sztuki PR została zlekceważona przez dziennikarzy. Kiedy pracowałem w radiu i telewizji - jako redaktor i wydawca - przez moje [...]
Bogusław Feliszek | 2008-05-05 | więcej »
"Uśmiech Jasia Fasoli"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W weekend obejrzałem dwa bardzo odmienne filmy. Pierwszy "Jaś Fasola" z brytyjskim komikiem Rowanem Atkinsonem. Głupawy i niezdarny gapa. Neurotyczny pechowiec o twarzy jak z plasteliny. Gagi rodem z filmu niemego. Prosty, przerysowany, fizyczny humor. Drugi film - "Uśmiech Mona Lizy" z Julią Roberts. Jeszcze raz udało jej się uwieść mnie urodą, [...]
Bogusław Feliszek | 2008-04-28 | więcej »
"Dziwne e-maile"
images/twitter_iko_kol.png images/facebook_iko_kol.png images/linkedin_iko_kol.png

W poczcie znalazłem list zatytułowany INFORMACJA PRASOWA. Zastanawiam się co autor miał na myśli wybierając tak "oryginalny" tytuł. Wyobraź sobie, że dziennikarz dostanie jednego dnia 30 tak zatytułowanych przesyłek. Która ważniejsza? Która ciekawsza? Którą warto przeczytać? Którą zapamiętać? Efekt? Wszystkie lądują w koszu. Oto jeszcze inne dziwne zachowania autorów korespondencji elektronicznej: 1. Ogólne powitanie w rodzaju [...]
Bogusław Feliszek | 2008-04-21 | więcej »

 

Bogusław Feliszek, konsultant PR,
ekspert komunikacji kryzysowej,
trener medialny. Tel. 77 441 40 14.
 
Które media są nośnikami najgroźniejszych kryzysów online?

Serwisy społecznościowe.
Portale informacyjne.
Fora dyskusyjne.
Autorskie blogi.
Mikroblogi.

 
MEDIA GAPA - Bezpłatny kurs PR
30 Kręgów PR
imię:
nazwisko:
e-mail:
MEDIA GAPA - Popularne tematy

Media Komunikacja Internet Praktycy Public PRACOWNICY Dziennikarz Gazeta Agencje Reporterzy Klient Relations Klienci Kaczyński Problem Firma Twitter Szef Dziennikarze Prawda Informacja Polska Reporter Rzecznik Pressence Tusk Google Gapa Wywiad Relacje



Strategia PR
Media Gapa na Twitterze

Pobierz darmowy e-book Moje miłe media (712 kB)


MEDIA GAPA - Warto zobaczyć
 
» Chcesz PR?
» Feliszek PR
» Ekspert Medialny
» 112 PR
» EsPResso Quiz


Wpisz swój adres e-mail, aby
otrzymywać info o nowym artykule.
 


Szkolenia medialne
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
1. 33 najlepsze cytaty o przywództwie
2. 10 pytań o nowych mediach i mediach społecznościowych
3. 5 stylów zarządzania konfliktem z mediami
4. Wiarygodna witryna WWW
5. Kto czyta branżową prasę PR
6. Czytanie z oczu
7. 40 cytatów inspirujących praktyków PR
8. Efekt nocebo w mediach społecznościowych
9. Łyżka, nóż i widelec, czyli masz skuteczny plan komunikacji kryzysowej
10. Jacek Protasiewicz – Media Gapa 2014
Jazda PRóbna - symulowany wywiad z dziennikarzem

MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
» Szkolenia PR
» Szkolenia Medialne
» Trener Medialny
» Rzecznik Prasowy
» Komunikacja Kryzysowa
» Kryzys Online
» Pressentacje

Test komunikacji międzykulturowej
MEDIA GAPA - Top Ten Tygodnia
2017
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2016
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2015
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2014
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień czerwiec
maj kwiecień
marzec luty
styczeń
2013
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień kwiecień
marzec luty
styczeń
2012
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2011
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2010
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2009
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2008
grudzień listopad
październik wrzesień
sierpień lipiec
czerwiec maj
kwiecień marzec
luty styczeń
2007
grudzień listopad
październik

Bogusław Feliszek
Pressence Public Relations
Pomnażamy Twój kapitał komunikacyjny
2007-2017 © Pressence Public Relations
Wszelkie prawa zastrzeżone
http://www.pressence.com.pl
[t] +48 77 441 40 14
e-mail: biuro@pressence.com.pl